ניהול כספים
חשיבותו ותרומתו של מנהל כספים לחברה היא גבוהה ודורשת אחריות, ידע, נאמנות ומקצועיות.
תפקידו של מנהל הכספים הוא לייעל את פעילות החברה, להכין תקציבים ותוכניות עבודה, לבחון כדאיות כלכלית של מיזמים עסקיים, לבצע תמחור, חיסכון בהוצאות, בדיקת מרכזי רווח, קשר עם בנקים ועוד...
ניהול כספים הינו מקצוע לכל דבר ואין להתבלבל הוא אינו תחליף למנהל החשבונות ו/או רואה החשבון.
מנהל חשבונות ו/או רו"ח עוסקים בעיקר בתיעוד העבר של החברה אולם מנהל הכספים עוסק בעיקר בניהול ההווה ובתכנון העתיד של הארגון.
כדאיות כלכלית
ברוב המקרים, חברות קטנות ובינוניות לא זקוקות למנהל כספים מנוסה במשרה מלאה והעסקתו כרוכה בעלויות גבוהות ולרוב איננה כדאית עקב בעיות תקציב או בגלל שהיקף העבודה אינו מצדיק איוש חשוב זה במשרה מלאה.
הפתרון המתבקש, ניהול כספים חיצוני.
המודעות הגוברת לנושא, הניסיון המצטבר והמעבר של חברות רבות לניהול כספים חיצוני בשנים האחרונות מצליח להפוך את הפתרון לכלי אפקטיבי ויעיל בידי המנכ"ל והארגון.
למי מתאים מנהל כספים חיצוני?
חברות בינוניות
חברות סטארט אפ
חברות ותיקות
חברות בתחילת הדרך
השירותים המוצעים
· תזרים מזומנים – בנייה וניהול של תזרים המזומנים.
· התנהלות מול הבנקים – ייצוג החברה מול הבנקים בנושאי עמלות, מסגרות אשראי, הלוואות שוטפות ועוד.
· בניית תקציב – בנייה ותכנון של תקציב שנתי ובקרה מול הביצוע בפועל.
· בדיקת כדאיות כלכלית – כניסה לפרוייקטים חדשים, בדיקת רווחיות של מוצר.
· ייעול תהליכים – בחינה ובדיקה של תהליכים קיימים ושיפורם.